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(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard

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(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard Empty (W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard

Mensagem por AEP em Sex 14 Out 2016, 14:37

Interpretação dos Datacards da W113:

Os modelos produzidos entre 1963/1971 vinham com pelo menos 2 Datacards.

Um desses cartões contêm os códigos de chave e não deve ficar no carro. O outro não contém os códigos de chave e pode ficar era no carro. 

Ao longo dos anos, os proprietários muitas vezes perderam os cartões. É possível solicitar uma cópia (é necessário a prova de propriedade) no Classic Center:

Mercedes-Benz Classic Center na Alemanha:
Stuttgarter Straße 90, 70736 Fellbach
Telefone geral: + 49-711 17 30000
e-mail: classic@daimler.com
http://www.mercedes-benz.com/classic-center

Mercedes-Benz Classic Center nos Estados Unidos:
9 Whatney
Irvine, CA 92618
Telefone: + 1-949 598 4850 ou pelo telefone 1-866 MB CLASSIC
http://www.mbusa.com/mercedes/enthusiast/classic_center

Havia 4 layouts diferentes ​​para o Datacard da W113 entre 1963/1971.

Assim, é importante saber qual das 4 versões o seu modelo tem:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard A0e2v

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 2nsw7jl

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard Dpxv86

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 2ivnp6e

Os cartões de dados originais (diferentes das cópias de microfilmes que você pode solicitar hoje em dia), tinham um flipside que fornecia algumas traduções e tinha espaço para o proprietário adicionar o seu telefone, nome, endereço e placa:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 2l8ff9g

Após identificar qual das 4 versões do Datacard você tem, observe como interpretar cada um.

Versão 1:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 5vnd3s

As letras e números vermelhos e azuis foram adicionados a este Datacard para facilitar a compreensão. Os números vermelhos correspondem à numeração e não estão presentes no Datacard as letras original.

A primeira coluna corresponde aos números 1 a 22.

A segunda coluna corresponde à descrição em alemão.

A terceira coluna corresponde à descrição em inglês.

[th][/th][th][/th][th][/th]
1Fahrzeug-DatenVehicle Data
2Bitte bei Ersatzteilbestellung Fahrgestell-Nr. angeben (Pos.5)Please provide serial number (box 5) when ordering spare parts
3Karte nicht im Fahrzeug aufbewahren!Do not leave data card in the vehicle!
(this text is not shown on the above data card, since the confidential key codes are not shown in this copy)
4TypModel
5Fahrgestell-Nr.Serial no., Vehicle Identification Number (VIN)
6GetriebeTransmission no.
The transmission number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped inside the bell housing.
7HinterachseRear axle no.
The rear axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
8Lenkung DBSteering box no., mfrd. by Daimler-Benz.
The steering box number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
9BatterieBattery supplier (Hoppecke, Varta)
10LackierungPaint code
For the Paint Codes see separate section.
 UT (Unterteil)Body
 OT (Oberteil)Hardtop (and hub caps)
11Motor Nr.Engine no.
12Vorderachse linksLeft front axle no.
The left front axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
13RaederRim size
14LenkungsschlossIgnition key code.
With this code, spare keys can be ordered.
15ScheinwerferHeadlight manufacturer (Bosch, Hella)
16Koffer- und HandschuhkastenschlossTrunk and glove box key code. With this code, spare keys can be ordered
17AusstattungUpholstery.
The first digit of the 3-digit upholstery code designates the type, i.e.

0 Cloth (not available with the W113)
1 MB-Tex (Vinyl)
2 Leather

Box 17 also contains code 401, single seats (bench seats were not available with the W113). For the Upholstery codes see separate chapter.
18Aufbau-Nr.Body no. (not identical to serial no./VIN).
This number was needed in the production process to link parts before they became a car, i.e. before a VIN was assigned to it. This number (or the last digits of it) is also stamped on the matching hardtop, the hood, the softtop, the tonneau cover (i.e. the softtop compartment lid), the transmission support and the Body and Paint Number plate.
See also separate chapter below for Body and Paint Number Plate.
19Vorderachse rechtsRight front axle no.
The right front axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
20Bereifung, 5-fach5 tires, size and brand(Phoenix, Continental)
21Tuer- und TankschlossDoor and gas cap key code. With this code, spare keys can be ordered
22ScheibenwischerWindshield wiper manufacturer.
Sometimes, this field (which usually was left blank anyway because there was only one supplier) and the unnumbered field below were used for additional options which did not have a code or did not fit into the fields above. E.g., on the data card of a Pagoda SL Group member, an entry is here for carpet color 2639, a color that was not normally offered.

Entretanto, há várias áreas do Datacard que não são numeradas. No exemplo acima, eles são identificados por uma letra:

aSchicht-Nr.Production shift no. for which production of the car was scheduled
bFg.-Nr.Last six digits of the VIN, see box 5
cProd.-Nr.Production no., production related
dBaumusterModel configuration: The first 6 or 8 digits of the VIN (see box 5)
eAuftrags-Nr.Order no.
The order number consists of eight digits:
The first digit is the last digit of the year in which the order was placed (in the above example it is 3, the order was placed by the dealer in 1963). The next three digits identify the region (if in Germany) or the country from which the order was placed (in the above example it is 219, which is the MB-"Niederlassung" in Hamburg, Germany). For the Dealer and Country Codes see the corresponding chapter below.
The next four digits are sequential by dealer/region/country and year.
fwenig gewuenschtrarely ordered.
These are four boxes to enter 3-digit option codes which do not fit the other option code boxes. Usually the code for the softtop color is listed here. (The example has option code 415, hardtop without softtop, therefore there is no softtop color code listed in this example.) For theSofttop Color Codes see the corresponding chapter.
gHinweisRemark box.
E.g., one owner's data card had a "3" here - he ordered his engine detailed as the show car at the Geneva Auto Show (10) (11).
hZulassungsdatumDate of first registration (in this example it is stamped above the box).
Only used in a few markets, e.g., Germany.
iOelmarkeOil brand filled in engine
jUebernahmetagDate of delivery.
Only used in a few markets, e.g., Germany.

Todas as outras áreas são de códigos opcionais. Eles têm um título de 2 dígitos (41-68) e um número de 1 dígito, se uma opção é requerida. No exemplo acima, no espaço 53 o número 3 é inserido. Ou seja, o código 533 foi encomendado.

Os códigos opcionais estão listados em um capítulo separado.

Versão 2:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 15hkcjr

As letras e números vermelhos e azuis foram adicionados a este Datacard para facilitar a compreensão. Os números vermelhos correspondem à numeração e não estão presentes no Datacard as letras original.

Uma comparação entre os Datacards da versão 1 e 2, mostra que os campos foram renumerados e 5 campos da versão 1 foram eliminados na versão 2.

[th]Box[/th][th]Title on Card[/th][th]Translation[/th]
1Fahrzeug-DatenVehicle Data
2Bitte bei Ersatzteilbestellung Fahrgestell-Nr. angeben (Pos.5)Please provide serial number (box 5) when ordering spare parts
3Karte nicht im Fahrzeug aufbewahren!Do not leave data card in the vehicle!
(in the above example, items 1, 2 and 3 are not shown)
4TypModel
5Aufbau-Nr.Body no. (not identical to serial no./VIN).
This number was needed in the production process to link parts before they became a car, i.e. before a VIN was assigned to it. This number (or the last digits of it) is also stamped on the matching hardtop, the hood, the softtop, the tonneau cover (i.e. the softtop compartment lid), the transmission support and the Body and Paint Number plate.
See also separate chapter below for Body and Paint Number Plate.
6Fahrgestell-Nr.Serial no., Vehicle Identification Number (VIN)
7LackierungPaint code
For the Paint Codes see separate section below.
 UT (Unterteil)Body
 OT (Oberteil)Hardtop (and hub caps)
8AusstattungUpholstery.
The first digit of the 3-digit upholstery code designates the type, i.e.

0 Cloth (not available with the W113)
1 MB-Tex (Vinyl)
2 Leather

Box 17 also contains code 401, single seats (bench seats were not available with the W113). For the Upholstery codes see separate chapter.
9Motor Nr.Engine no.
10Vorderachse linksLeft front axle no.
The left front axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
11GetriebeTransmission no.
The transmission number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped inside the bell housing.
12Lenkung DBSteering box no., mfrd. by Daimler-Benz.
The steering box number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
13ScheinwerferHeadlight manufacturer (Bosch, Hella)
14HinterachseRear axle no.
The rear axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
15Vorderachse rechtsRight front axle no.
The right front axle number, sometimes necessary to get the correct spare parts, is also stamped into the assembly.
16Lenkungsschloss(literal: Steeringwheel key).Ignition key code.
With this code, spare keys can be ordered.
17Koffer- und HandschuhkastenschlossTrunk and glove box key code. With this code, spare keys can be ordered
18Tuer- und TankschlossDoor and gas cap key code. With this code, spare keys can be ordered
19Bereifung, 5-fach5 tires, size and brand(Phoenix, Continental)

Há vários campos que não são numerados. No exemplo acima, eles são identificados por uma letra:

aSchicht-Nr.Production shift no. for which production of the car was scheduled
cProd.-Nr.Production no., production related
eAuftrags-Nr.Order no.
The order number consists of eight digits:
The first digit is the last digit of the year in which the order was placed (in the above example it is 3, the order was placed by the dealer in 1963). The next three digits identify the region (if in Germany) or the country from which the order was placed (in the above example it is 219, which is the MB-"Niederlassung" in Hamburg, Germany). For the Dealer and Country Codes see the corresponding chapter.
The next four digits are sequential by dealer/region/country and year.
fwenig gewuenschtrarely ordered.
These are four boxes to enter 3-digit option codes which do not fit the other option code boxes. Usually the code for the softtop color is listed here. (The example has option code 415, hardtop without softtop, therefore there is no softtop color code listed in this example.) For theSofttop Color Codes see the corresponding chapter.
gHinweisRemark box.
E.g., one owner's data card had a "3" here - he ordered his engine detailed as the show car at the Geneva Auto Show (10) (11).
hZulassungsdatumDate of first registration (in this example it is stamped above the box).
Only used in a few markets, e.g., Germany.
iOelmarkeOil brand filled in engine
jUebernahmetagDate of delivery.
Only used in a few markets, e.g., Germany.

Todas as outras áreas são de códigos opcionais. Eles têm um título de 2 dígitos (41-68) e um número de 1 dígito, se uma opção é requerida. No exemplo acima, no espaço 53 o número 3 é inserido. Ou seja, o código 533 foi encomendado.

Os códigos opcionais estão listados em um capítulo separado.

Versão 3:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard Vgy78

As letras e números vermelhos e azuis foram adicionados a este Datacard para facilitar a compreensão. Os números vermelhos correspondem à numeração e não estão presentes no Datacard as letras original.

Na versão 3 há somente uma mudança na disposição, mas não em termos de conteúdo e de numeração entre esta versão 3 e a versão 2.

Os números 1 a 19 são os mesmos, e os campos não numerados são identificados com as mesmas letras da versão 2.

Portanto, a interpretação da versão 3 é a mesma da versão 2.

Versão 4:

(W113): Interpretando os 4 tipos de Datacard 2cd8qom

As letras e números vermelhos e azuis foram adicionados a este Datacard para facilitar a compreensão. Os números vermelhos correspondem à numeração e não estão presentes no Datacard as letras original.

As 2 primeiras linhas não mudaram em comparação com as versões 2 e 3, mas nos campos da metade inferior, foram todos eliminados:

"10 front axle left
12 steering box no.
14 rear axle
15 front axle right
16 ignition key code
17 trunk and glove box key code
18 door and gas cap key code"

Em outras palavras, este Datacard contém texto e campos.

"1 Vehicle Data
2 Please provide serial number when ordering spare parts
3 Do not leave data card in vehicle!
4 Model
5 Body No.
6 Serial No./VIN
7 Paint code
8 Upholstery
9 Engine No.
11 Transmission No.
13 Headlight supplier
19 5 tires, brand (Phoenix, Continental)
a Production shift No.
c Production No.
e Order No.
f Rarely ordered
g Remark box
h Date of first registration
i Oil brand
j Date of delivery".

Ele parece muito com o Datacard versão 2, embora o layout na metade inferior seja diferente. A explicação mais detalhada dos textos e campos pode ser encontrada no capítulo 2.

Dois novos campos foram incluídos em agosto de 1969:

24Hauptschluessel, alle SchloesserMaster key code, all locks
25Nebenschluessel Lenkung, Tueren und TankValet key code, ignition, doors and gas cap

A chave do valet não abre o porta-luvas e o tanque. Desde então, o carro vinha apenas com 2 chaves e não mais 3.

Fonte:

https://www.sl113.org/wiki/DataCard/DataCards
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